Intervijas

20 novembris

Vārda dienas:
Anda, Andīna

Horoskopi

Vērsis
21. aprīlis
- 20. maijs

Nebūs nekāds pārsteigums, bet galveno uzmanību veltīsi darba lietām. Šī nedēļa var izrādīties patiesi svarīga tiem Vēršiem, kuri tuvākajā laikā cer pakāpties augstāk pa karjeras kāpnēm. Tu nebaidīsies no saasinātas konkurences apstākļiem, jo skaidri apzināsies savus trumpjus un nekautrēsies tos pilnībā izmantot savā labā. Attiecību jautājumos centies būt izlēmīgāks, neļauj, lai šaubas iedragā tavus personīgās dzīves iekarojumus.

Otrdiena
Nakts
.. 2 C
Rīts
-1 .. 1 C
Diena
.. 2 C
Vakars
-1 .. -3 C
Vējš
1 .. 3 m/s

Avots: gismeteo.ru

Aptauja

06.oktobrī notiks 13. Saeimas vēlēšanas. Vai Jūs plānojat doties balsot?

 

Jaunumi Latvija | 16. novembris 2009 | 06:38

Latvijas dzelzceļš uzbūvēja otro ceļu uz Baltkrieviju

D-fakti.lv

13.novembrī uz Latvijas-Baltkrievijas robežas starp stacijām Indra un Bigosovo uzņēmumi „Latvijas dzelzceļš” un „Baltkrievijas dzelzceļš” savienoja otrā uzbūvēta ceļa dzelzceļa sliedes. Uzbūvētais ceļš ļaus palielināt starpvalstu vilcienu skaitu. Pēdējā dzelzceļa posma savienošanu veica, ievērojot visas dzelzceļa tradīcijas.

- Šis projekts ir ļoti būtisks, jo ļaus paaugstināt kravu pārvadāšanu šajā dzelzceļa posmā un, attiecīgi, nodrošināt valsts budžetā lielākus ienākumus, - norāda VAS Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Kādreiz Indra-Bigosovo ceļa posmā bija divvirzienu dzelzceļš, bet Otrā Pasaules kara laikā vienu sliežu daļu demontēja. Vilcieni šo ceļa posmu abos virzienos šķērso pēc kārtas. Par aktuālo problēma kļuvusi tad, kad pieauga kravu pārvadājumi un parādījās muitas kontroles punkts. Vilcieniem jāgaida vau nu stacijā Indra, vai nu stacijā Bigosovo, kad koridors būs brīvs. Ar otrā ceļa nodošanu ekspluatācijā šī problēma tiks atrisināta – vilcieni vienlaicīgi varēs virzīties gan no Baltkrievijas uz Latviju, gan otrādi.

VAS Latvijas dzelzceļš tehniskais direktors Mihails Jagodkins paziņoja, ka uzbūvēts 13.7 km garš ceļa posms, aptuveni vienādi gan no Latvijas puses, gan no Baltkrievijas puses. Ceļa posmā no Bigosovo līdz Daugavpils diennakts laikā var izbraukt 31 pāris vilcienu. Pēc otrā ceļa uzbūvēšanas un nodošanas ekspluatācijā caurlaides spēja posmā Indra-Bigosovo paaugstināsies uz 10 vilcienu pāriem. Savukārt, 10 vilcienu pāri vienādi ar 10 miljoniem tonnu kravas gadā.

Otrā ceļa būvniecības darbi no Latvijas puses ilga 1 mēnesi. Galvenais būvdarbu veicējs – SIA LDz Infrastruktūra, bet arī citu darbu veikšanai tika piesaistīti septiņi uzņēmumi. Ceļš uzbūvēts saskaņā ar Eiropas standartiem un prasībām, - akcentē SIA LDz Infrastruktūra vadītājs Voldemārs Daleckis. Šķembu frakcija atbilst normām, ielikts geokompozīts un geotekstīls, kas ļaus izvairīties no ceļa līmeņa pazemināšanos un ietaupīt šķembu izlietošanu. Labi padarīts darbs.

Robežsargi kontrolēja Baltkrievijas darbiniekus, kad tie savienoja sliedes. Tradicionāli, kad sāka kustību ceļa likšanas mašīne, izskanēja trīs petardu zalves, savukārt, pabeidzot sliežu savienošanu, minisalūta pavadījumā uz sliedēm uzlikta zaļa eglīti. Kā norādīja Baltkrievijas dzelzceļa Ceļa mašīnu stacijas Nr. 18 priekšnieks Viktors Timoševičs, aptuveni 10 gadus atpakaļ viņi būvēja jau esošo ceļa posmu, bet tagad pacentās paralēlā ceļa būvniecībā. Un vienmēr pēdējās sliežu savienošanas laikā ievēro tādu profesionālo rituālu.

Baltkrievijas puse arī apmierināta ar rezultātiem. Pēc Baltkrievijas dezlzceļa Vitebskas nodaļas priekšnieka Sergeja Paholkina vārdiem, otrais ceļš posmā Bigosovo-Indra ļaus palielināt tranzītu, sekmēs brīvāku kravu pārvadāšanu uz Latvijas ostām, uzlabos vilcienu apmaiņu. Šajā ceļa posmā brauc tikai kravu vilcieni. Pastāv cerība, ka uzlabojoties Latvijas un Baltkrievijas attiecībām, atjaunosies arī pasažieru pārvadājumi.

Otrā ceļa posmā Indra-Bigosovo nodošana ekspluatācija paredzēta uz nākošā gada maija mēnesi. Tieši uz to laiku tiks pabeigti visi darbi, kuri saistīti ar signalizācijas uzstādīšanu un samtaina dzelzceļa izveidošanu.

Otrā ceļa būvniecību no Baltkrievijas puses finansēja Baltkrievijas dzelzceļš. Latvijas ceļa posms uzbūvēts lielā projekta par dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanu un kapitālremonta veikšanu ietvaros, kuru finansē VAS Latvijas dzelzceļš, Latvijas valsts un Eiropas Kohēzijas fonds.
 

Žanna Romanovska, D-fakti.lv

Pievienot komentāru