Intervijas

24 maijs

Vārda dienas:
Ilvija, Marlēna, Ziedone

Horoskopi

Zivis
19. februāris
- 20. marts

Rēķinies, ka tev nāksies daudz nopietnāk koncentrēties profesionālās attīstības veicināšanai. Iespējams, nonāksi pie viennozīmīga slēdziena, ka tev nepieciešamas papildus zināšanas, plašāka pieredze. Ja rodas tādas iespējas, noteikti ir vērts doties pieredzes apmaiņas braucienā, aktīvāk komunicēt ar saviem amata brāļiem un smelties viņu pieredzi. Ģimenes lietās gaisotne solās būt rāma, draudzīga, viegli prognozējama.

Piektdiena
Nakts
14 .. 16 C
Rīts
17 .. 19 C
Diena
19 .. 21 C
Vakars
17 .. 19 C
Vējš
1 .. 3 m/s

Avots: gismeteo.ru

Aptauja

Aktuālākā problēma šodien Daugavpilī

 

Jaunumi Vēsture | 4. novembris 2011 | 17:20

Tramvaju uzņēmums svin 65 gadu jubileju

Daugavpilstramvaju uzņēmums dibināts 1946. gadā. Pirmais reiss notika 1946. gada 5.novembrī, kad tramvajs devās reisā no Maizes - 5.augusta (tag. Vienības) - Sarkanarmijas (tag. 18. Novembra) - Liepājas ielā, kur atradās tramvaju depo un gala atzarojums.Daugavpils tramvaju uzņēmums sāka savu darbu ar 75 darbiniekiem un desmit vagoniem, bet tramvaja sliežu kopējais garums bija 5,7 kilometri.

4. novembrī Tramvaju uzņēmuma kolektīvs pulcējas kultūras namā “Vārpa”, lai nosvinētu jubileju. Domes vārdā uzņēmumu sveiks Domes priekšsēdētājas vietnieks Vjačeslavs Širjakovs.
No uzņēmuma vēstures:
1947.gada novembrī ekspluatācijā tika nodota otrā tramvaja sliežu kārta 2,8 km garumā. No Sarkanarmijas (tag. 18.Novembra) ielas pa Aglonas un A. Pumpura ielu tramvaji nonāca līdz vecajai Forštadtei, kur bija uzsākta maizes ceptuves celtniecība. Bet 1947.gada decembrī tika uzbūvēts sliežu ceļš, kas savienoja Cietoksni ar tirgu.

1949.gada Daugavpilī sāka veidot lielus specializētus uzņēmumus: rūpnīcu "Elektroinstruments", velo un moto ķēžu rūpnīcu, konservu rūpnīcu, mēbeļu fabriku u.c. Pieauga pasažieru plūsma, tāpēc vajadzēja uzlabot tramvaju satiksmi. Tā 1951. gadā pie Ādas pārstrādes rūpnīcas tika uzbūvēts pirmais tramvaja aplis. Turpmāk šādi apli tika uzbūvēti visu tramvaja maršrutu galapunktos. Sarkanarmijas (tag. 18. Novembra) ielā tika uzbūvēta vilces apakšstacija ar 480 kilovatu lielu jaudu, kā arī rekonstruēta pirmā apakšstacija. Palielinājās tramvaju un speciālās tehnikas skaits. Vienlaikus paplašinājās arī remontbāze, kur veica ne tikai tramvaju mezglu un agregātu remontu, bet arī pašu vagonu modernizāciju.

Pagājušā gadsimta 60.gados sliežu ceļu uzbūvēja līdz Brāļu kapiem, vēlāk šo ceļu pagarināja līdz Stropu ezeram.

1962.gada 16.novembrī tramvaja sliežu ceļš savienoja Sarkanarmijas (tag. 18. Novembra) ielu ar Ķīmiskās šķiedras rūpnīcu. Pagājušā gadsimta 70.gados tika pabeigta galvenā maršruta Stacija — Ķīmiskās šķiedras rūpnīca divsliežu ceļa izbūve. 1977. gadā uzbūvēja tramvaja loku Cietoksnī; tas nodrošināja tramvaju kustību maršrutā Stropi — Cietoksnis.

Laika gaitā tika uzlabota tramvaju maršrutu shēma un kustības grafiks.

Šobrīd uzņēmumā strādā 293 cilvēki, tā rīcībā ir 2 depo, 45 tramvaja vagoni, bet sliežu ceļu kopgarums sasniedzis 27 kilometrus. Tramvajiem ir 3 maršruti, kas savieno dažādus mikrorajonus: 1.maršruts: Butļerova iela – Stacija, 2.maršruts; Butļerova iela - Forštadte, 3.maršruts: Stropi –Cietoksnis.

daugavpils.lv

Pievienot komentāru