Intervijas

8 jūlijs

Vārda dienas:
Ada, Adele, Antra

Horoskopi

Lauva
23. jūlijs
- 23. augusts

Zvaigznes iesaka nedaudz kritiskāk izvērtēt sadarbības partneru piedāvājumus, tā kā tie var izrādīties ne līdz galam pārdomāti, slēpt sevī zemūdens akmeņus. Pareizāk rīkosies tie Lauvas zīmes pārstāvji, kuri pieturēsies pie labi zināmām, pārbaudītām vērtībām un atturēsies no nevajadzīgiem eksperimentiem. Finansiālajā plānā nav izslēgti negaidīti pavērsieni, proti, vari saskarties gan ar pēkšņiem izdevumiem, gan tikt pat negaidītām iespējām papildus nopelnīt.

Otrdiena
Diena
18 .. 20 C
Vakars
15 .. 17 C
Vējš
3 .. 5 m/s
Trešdiena
Nakts
13 .. 15 C
Rīts
14 .. 16 C
Vējš
2 .. 4 m/s

Avots: gismeteo.ru

Aptauja

Par kādām tēmām jūs diskutējat ar mīļajiem?

 

Jaunumi Ekonomika | 23. marts 2020 | 19:44

«Latvijas dzelzceļš» izbeigs dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu

LDZ

441 miljona eiro vērtais Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts tiks izbeigts. Tā pagājušajā nedēļā nolēmusi valsts AS "Latvijas dzelzceļa" valde, kuras lēmumu pirmdien, 23. martā, apstiprinājusi "Latvijas dzelzceļa" (LDz) padome, informēja kompānijā.

Uzņēmums pārskatījis plānoto un uzsākto Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu finansēto projektu īstenošanas iespējas, ņemot vērā to, ka turpinās kravu pārvadājumu apjoma kritums un uzņēmums nespēj 2020. gadā nodrošināt finanšu līdzsvaru bez papildu finansējuma no valsts budžeta.

"Latvijas dzelzceļš" Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodā līdz šim plānoja īstenot divus cieši saistītus projektus – "Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstība" un "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija".

"Šo abu projektu plānošana un sagatavošana tika veikta periodā, kad pa dzelzceļa infrastruktūru tika pārvadāti 45-55 miljoni tonnu gadā. Šobrīd situācija ir būtiski mainījusies, un globālo tendenču un ģeopolitiskās situācijas radītās izmaiņas kravu pārvadājumu kopējā apjomā un kravu segmentos liek veikt korekcijas arī dzelzceļa investīciju projektos," norādīja "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Esošā un prognozējamā situācija transporta un tranzīta nozarē, tostarp kravu pārvadājumu apjomu tendences pārskatāmā nākotnē liecina, ka šādos apstākļos šo liela mēroga dzelzceļa investīciju projektu realizēšana nebūs pietiekami ekonomiski pamatota,

jo pēc jaunas dzelzceļa infrastruktūras var nebūt atbilstoša pieprasījuma un dzelzceļa infrastruktūras lietotāji nespēs nosegt izveidotās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izmaksas bez valsts budžeta finansējuma atbalsta.

Ņemot vērā iepriekš minētos apsvērumus, pagājušajā nedēļā "Latvijas dzelzceļa" valde pieņēma lēmumu izbeigt Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu, un uzņēmuma padome šo lēmumu pirmdien, 23. martā, apstiprināja.

"Pašlaik LDz aktīvi strādā ne tikai pie tehnoloģisko procesu pārskatīšanas, darbības efektivitātes palielināšanas un izmaksu samazināšanas, bet mūsu uzmanības centrā ir arī jauna biznesa modeļa izveide, kravu pārvadājumu mērķa tirgu paplašināšana un kravu segmentu diversifikācija. Man ir pamats pārliecībai, ka "Latvijas dzelzceļam" izdosies atgūt finanšu līdzsvaru un kļūt par mūsdienīgu, efektīvu un konkurētspējīgu uzņēmumu, un, kravu pārvadājumu apjomiem iespējami palielinoties, būs pamats atgriezties pie finansiāli ietilpīgiem dzelzceļa infrastruktūras dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektiem," norādīja Kleinbergs.

Apzinoties, ka dzelzceļa infrastruktūras uzturēšana pašreizējā kvalitātes un drošības līmenī nav iespējama bez tās turpmākas attīstīšanas, "Latvijas dzelzceļš" uzskata, ka ilgtspējīgas infrastruktūras darbības nodrošināšanai ir stratēģiski svarīgi īstenot mazāk apjomīgus projektus, turklāt ņemot vērā to dzelzceļa infrastruktūras lietotāju pieprasījuma apmierināšanu, kuru segmentos ir vērojams pieaugums, proti, pasažieru pārvadājumi.

Tādējādi "Latvijas dzelzceļš" uzskata par nepieciešamu izmantot iespēju pieejamo ES Kohēzijas fonda finansējumu pārdalīt alternatīviem un mazāk finansiāli ietilpīgiem projektiem, kas ir vērsti uz klimata mērķu sasniegšanu transportā un multimodālas pasažieru pārvadājumu sistēmas attīstību.

Par alternatīvu projektu realizācijas iespējām "Latvijas dzelzceļš" ir uzsācis konsultācijas ar Satiksmes ministriju (SM).

Tāpat arī tiks veiktas konsultācijas ar SM par iespējamiem grozījumiem Indikatīvajā dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānā 2018. – 2022. gadam un daudzgadu līgumā “Par VAS ”Latvijas dzelzceļš” pārvaldīšanā esošās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas un attīstības plānošanu un finansēšanu”. 

LSM

Komentāri:

25. marts 2020 09:52 - Аватар

позор

Pievienot komentāru {1}