Zvaigžņu viesi

Daugavpils teātris uzsāk sadarbību ar J. Kupalas Nacionālo akadēmisko teātri (Minska)

Noslēdzot 2019. gadu, ir panākta savstarpēja vienošanās par turpmāku sadarb ...

Intervijas

20 janvāris

1991. gada barikāžu aizstāvju atceres diena

Vārda dienas:
Oļgerts, Aļģirds, Aļģis, Orests

Horoskopi

Svari
24. septembris
- 23. oktobris

Ik pa brīdi var pārņemt sajūta, ka tevī īsti neviens neieklausās vai pat apzināti ignorē. Taču šajā sakarā nevajadzētu pārāk pārdzīvot, tev gluži vienkārši būs tieksme visu nedaudz pārspīlēt, uztvert pārlieku saasināti. Zvaigznes iesaka rast uzticamu cilvēku, kuram izsūdzēt savas nebūšanas, no kura smelties morālu iedrošinājumu, uzmundrinājumu. Šonedēļ labākus rezultātus uzrādīs tie Svari, kuri nodarbojas ar starpniecības pakalpojumiem, nekustamo īpašumu.

Svētdiena
Diena
3 .. 5 C
Vakars
2 .. 4 C
Vējš
4 .. 6 m/s
Pirmdiena
Nakts
1 .. 3 C
Rīts
.. 2 C
Vējš
3 .. 5 m/s

Avots: gismeteo.ru

Aptauja

Aktuālākā problēma šodien Daugavpilī

 

Arkādijs Larionovs Jaunumi Ekonomika | 28. oktobris 2011 | 15:59

Šobrīd paliek arvien mazāk to, „kuriem vairāk par visiem vajag”

No rīta kāda pašvaldības uzņēmuma viena no dienestiem viena darbiniece nolēma paskatīties internetā, kāds būs laiks šodien. Kāroto lapu nevarēja atvērt. Un vispār nevienu nevarēja atvērt. Lai noskaidrotu, kur bija problēma, viņa nolēma piezvanīt attiecīgajam speciālistam interneta pakalpojumu sniedzēja uzņēmumā.

Kad atliku likām uz sava rēķina bija noklausījusies muzikālās kompozīcijas, viņai ieteica maģisko risinājumu: restartēt maršrutētāju. Bet viņa negrib restartēt to regulāri, viņa grib, lai internets, par kuru viņa maksā, tek uz viņas dzīvokli pastāvīgi. Kamēr restartēja, lādēja, pagāja laiks, skatīties vairs nebija kad.Kopumā, kamēr devās uz darbu, viņa tika lietū.Un viņas atrašanās darbā ir atkarīga no vēlēšanām vietējā pašvaldībā, tad viņa zina, ka var zaudēt vietu pēc kārtējām vēlēšanām un to ieņems kāds cits.Tāpēc tiku tikām vajag paspēt sadzerties kafiju, par laimi amats „otrās klases biroja planktons” to atļauj.

Bet tajā pašā laikā uzgaidāmajā telpā jau gaida lielveikala kasieris un nervozē, ka nokavēs darbu.Gaida ilgi.Visbeidzot, nobaudījusi karsto dzērienu, kabineta saimniecei labpatiktos nedaudz pastrādāt un viņa ieaicina apmeklētāju. Viņa neliekuļoti uzskata, ka nevis viņa ir šeit priekš apmeklētājiem, bet apmeklētāji priekš viņas. Grūtsirdīgi uzklausījusi atnākušās cerības, ieslēdz datoru, ņem zīmuli un sāk akurāti sist ar to pa klaviatūru ar vienu roku.Nagi gari un ļoti krāšņi, tāpēc ātrāk nekādi nevar.Kopumā, cenšas.

Kasiere laiku pa laikam skatās pulkstenī, grozās krēslā, vīrišķīgi iztur gaidīšanas eksekūciju un dodas uz savu lielveikalu pie kases. Kur no 10 kasēm strādā tikai 3, un tās pašas pastāvīgi stāv dīkā. Te vecmāmiņa paņēmusi preci ar vienu cenu, bet pie kases izrādās ir cita, te ilgu laiku kārto atteikšanos no preces, te nav maisiņu, te kasiere rupji izturējās.Bet viņa ne līdz laipnībai, viņa jau uzlādējās šodien pašvaldības dienestā.  Rinda, uzkārusi neapmierinātu klientu grimases, nopūšas un lādējas par sevi.

Lādējas arī mehāniķis no tuvējā autoservisa, kurš izskrējis pēc alus bundžiņas uz paģirām.Principā, nelādēties viņš nemaz nevar, ir viņa ierastā valoda, turklāt strādā īsts bagātnieks – no dzēruma līdz dzērumam.Bet neapmierināts viņš ir ar gaidīšanu lielveikalā, jo viņu autoservisā gaida klients – sadzīves tehnikas veikala pārdevējs-konsultants, kurš darba laikā pa ātro nolēmis savā auto nomainīt motoreļļu.Viņš tur stāv, gaida un arī lādējas.

Nesagaidījis, joņo uz savu darba vietu, lai nestu peļņu savam mīļajam uzņēmumam.Viņš vēl, protams, pagaidītu, bet tur drīz īpašnieks parādīsies.Bet īpašnieks viņam ir noteicis algu atkarīgu no peļņas.Veikalā ir dārgas preces, tādas kā šķidro kristālu paneļi, un lētas, tādas kā mobilo telefonu akumulatori.Pārdevējam, pats par sevi saprotams, izdevīgāk ir pārdot dārgās –mazāk ķēpas, lielāka alga.

Veikala īpašnieks analizēs iepriekšējo mēnešu pārdošanas apjomus un redzēs, ka galvenais apgrozījums nāk no dārgajām precēm, bet lētās tiek pārdotas reti, palielinās to iegādi, kuras ir pieprasītākas, un samazinās to, kuras neiet.Pēc kāda laika uz veikalu pārstās nākt klienti, bet, ja veiksim aptauju, tad klienti teiks:„Tur nekā nav”.Tajā pat laikā veikalā būs daudz dārgu nelikvīdu.Un tā līdz bankrotam.

Tajā laikā šaubīgs pie uzlādējamo ierīču mobilajiem telefoniem vitrīnas stāv bankas klerks, kurš izskrējis pusdienās, jo viņam kā reiz ir vajadzība pēc tādas ierīces.Nesagaidījis aizelsušos pārdevēju, klerks dodas atpakaļ uz banku, kur visu atlikušo dienu dalās ar saviem kolēģiem par bezkaunību un uzmanības nepievēršanu sadzīves tehnikas veikalā.

Tajā pat laikā viņu gaida tehniskā atbalsta darbinieks no interneta pakalpojumu uzņēmuma ar jautājumu par priekšlaicīgu kredīta dzēšanu.Bet klerkam ir ne līdz tam, viņam ir jāizstāsta kolēģiem sasāpējušais jautājums un viņš jau apsver pretenzijas rakstīšanu veikalam.Par viņu pašu, kā izskatās, tagad arī būs uzrakstīta pretenzija, bet pēc tam bankas vadība atkal ierunāsies par optimizāciju.

Loks ir noslēdzies.Darba dienas beigās visi ir pārnākuši mājās un sirdīs pasūdzējušies par apkārt notiekošo bezkaunību savām ģimenēm.Bet nākošajā dienā atkal ir devušies uz darbu, lai papildinātu negatīvo emociju krātuvi, lai savā darba vietā izrādītos, atbildot uz „pamešanu novārtā” blakus esošajā veikalā...

Toties katrs no viņiem, jebkuros apstākļos un jebkurā kompānijā ir gatavs stundām stāstīt, ka, lūk, piemēram, uzņēmumā „XXX” ir ne tikai dažādi bonusi darbiniekiem, bet turklāt darbiniekiem tur veic bezmaksas masāžas.Bet, lūk, mums nekā tāda nav!Tāpēc pēc katra aizrādījuma seko atbilde:„Kā maksā, tā strādāju!”Bet vai rīt par tādu darbu vispār maksās?

Pasaule kļūst straujāka, iegūst izglītību, mācās un pārkvalificējas. Atliek vien paspēt tam visam līdzi. Šajā skrējienā par izdzīvošanu izdzīvos nevis tie, kas ir spriganāki un apķērīgāki, bet tie, kas ir centīgāki. Bet ar centību tagadējos laikos ir visvairāk problēmu.Galu galā katrs kalpotājs – papīra valdnieks, katrs mehāniķis – metāla cars, katrs montētājs – celtniecības guru, katrs santehniķis – stihijas pavēlnieks.Un tikai viņu klienti ir nevērtīgi, neko nesaprotoši diletanti.

Tāpēc daudzi pat nemēģina atrisināt sava klienta problēmu.Tāds amorfs stāvoklis un drūma pasivitāte ir atšķaidījusi radošuma dzīslu un prāta vērīgumu.

Šobrīd arvien mazāk paliek to, kam vairāk par visiem vajag.Tieši otrādi, tie, kam neko nevajag, ir kļuvis vairāk! Bet dažādu uzņēmumu mārketinga speciālisti ir lauzījuši galvas, ar ko vēl piesaistīt pircējus. Un viņi neapzinās, ka neviens nevēlas sākt ar sevi kustību uz uzmanību un pieklājību pret apkalpošanu. Bet vajadzētu!

Jo tā ir noticis, ka pie mums gandrīz nav organizāciju, kas ražo noderīgas lietas.  Mēs pārdodam un konsultējam, pārpērkam un no jauna konsultējam. Pakalpojumu sfēra – tas ir viss, kas palicis pāri, lai dalītos ar Latvijas iedzīvotāju. Bet pakalpojumos, tā apgalvo rietumu mārketinga speciālisti, bez pieklājības – nekā!

Arkādijs Larionovs, Baltijas Starptautiskās Akadēmijas docents, Sabiedrisko attiecību maģistrs

Komentāri:

4. novembris 2011 03:14 - Илья

+10

1. novembris 2011 23:33 - Stery

"Сегодня все меньше тех, кому больше всех надо. Наоборот, кому ничего не надо, стало больше!" Это точно! Какую актуальную тему вы подняли! Думаю это и есть тело, тень которого мы сейчас наблюдаем в мире... Вот интересно почему же так произошло? , почему ослабла ниточка, которая держала старательность....? где начало это трещины?.... и возможно ли ее залепить.... и как?.... думаю речь идет о каком-то бессознательном мира, психология вселенной какая-то, либо мозг человека устал полагаться на те ценности, которые были, либо это просто общая усталость оптимизма, или чрезмерная активность реализма..... к сожалению почему-то кажется, что вернуть все на круги своя уже не получится(

Pievienot komentāru {2}